Bienalización

Enwezor, O. (2003/2004), «Mega-Exhibitions and the Antinomies of a Transnational Global Form», MJ. Manifesta Journal: journal of contemporary curatorship, 2, pp. 94-119.

Funcke, B. ed. (2001), 6th Carribean biennial, Dijon, Les presses du réel

Gardner, A., Green C. (2017), «Post-North? Documenta 11 and the Challenges of the “Global Exhibition” », OnCurating, 33, pp. 109-121.

Gardner, A., Green, C., eds., (2016), Biennials, Triennials and documenta : the exhibitions that created contemporary art, JohnWiley & Sons Inc., Hoboken.

Herández, M. Á. (2014), «Las bienales como obra de arte total», Revista de Occidente, 393, pp. 11-30.

Jiménez, C. (2004), «La Bienal de Berlín: un modelo de antibienalización? », ArtNeux, 55.

Marchart, O. (2008), Hegemonie im Kustfeld. Die documenta-Ausstellungen dX, D11, d 12 und die Politiki der Biennalisierung, n.b.k. Diskurs, Band 2 (Hg. Mairus Babias), Colonia, pp. 7-13.

Mesquita, I. (2001), “Bienales, bienales, bienales, bienales, bienales, bienales”, Revista de Occidente, 238, pp. 31-36.

Niemojewski, R. (2021), Biennials: The Exhibitions We Love to Hate, Lund Humphries, Londres.

Sassatelli, M. (2016), «The biennalization of the art worlds. The culture of cultural events» en Laurie Hanquinet, Mike Savage, eds., Routledge International Handbokk of the Sociology of Art and Culture, Toutledge, Londres / Nueva York, pp. 227.

Sheik, S. (2011), « Qué es la bienalización? Notas sobre la mediación cultural de las finanzas globales y la producción del capital cultural global», Humboldt, 156, pp. 41 – 44.